Sunday, August 13, 2006

Keadaan Islam.

Dari hari ke hari, kita dapat lihat dalam muka akhbar tempatan, di kaca televisyen, mendengar radio dan sebagainya tentang serangan yahudi zionis laknatullah terhadap lebanon, hezbollah dan lain-lain. Kita sebagai umat Islam seharusnya mempunyai kesedaran tentang betapa pentingnya semangat perpaduan antara umat Islam sedunia. Baru-baru ini jika kita prihatin dengan hal-hal yang berlaku di dewan rakyat sendiri di mana isu Islam tidak dititikberatkan lagi malah dijadikan sebagai hal-hal sampingan sahaja. Saya sedih apabila terdebgar kisah dato' Mustafa Muhammad (kalau tidak salah saya) di dalam dewan Parlimen yang membangkitkan isu kedudukan melayu dalm malaysia yang semakin terumbang-ambing. Kaum yang dahulu hanya datang menoreh getah disini, hanya berniaga cuba untuk merampas Malaysia yang dahulunya dikenali sebagai Tanah Melayu daripada kita. Mungkin kita tidak dapat menghantar para pejuang kita ke negara yang telah diserang namun tindakan yang paling mudah yang dapat kita lakukan ialah dengan berdoa kepada Yang Esa untuk memberi rahmat-Nya kepada orang Islam. Bangunan di bom disana-sini, kanak-kanak yang masih belum boleh bercakap dan masih bertatih dibunuh dengan kejamnya, perempuan Islam diperkosa dan sebagainya. kes murtad di malaysia bukan lagi menjadi isu perbualan utama rakyat. Kes murtad yang terbaru. Azlina Jailani telah membuat rayuan untuk menukar agama iaitu murtad dari Islam sekaligus menukar namanya kepada Lina Joy. Ini menunjukkan betapa lemahnya sistem perundangan di negara kita! Kemana perginya pemimpin Islam yang lain? berbalik kepada kes murtad Azlina tadi, itu yang rasmi! yang tak rasminya, wallahu warrasulu 'alam! Kalau kita nak semak rekod orang murtad di pejabat Qadi, mereka tak buat catatan! Sebab apa? Nabi kata orang yang membenarkan orang itu menghampiri murtad ataupun murtad itu juga murtad! Sebab itu mereka (Qadi) tidak buat laporan mengenainya! kalau nak tahu berapa ramai orang melayu kita murtad, pergi sahaja ke balai polis. Lihat berapa ramai pengikut 'ayah pin' itu orang melayu! Beratus-ratus, beribu-ribu! Murtad tak itu? Sudah tentu murtad! Tengok lagi remaja yang terlibat dengan black metal! Pijak Al-Quran! Kencing atas Al-Quran! Murtad tak itu? Sudah tentu murtad!

"barangsiapa yang murtad dari agamanya (Islam) dan jika dia mati, matinya itu dalam keadaan kafir"

Persatuan melayu murtad telah diluluskan dan bible yang telah diterjemah ke dalam bahasa melayu sedang giat dipasarkan. Apa dah jadi? bak kata ustaz, malaysia bukan negara Islam tetapi negara orang Islam. namun kita masih leka. Sesungguhnya peristiwa yang berlaku di timur tengah sewajarnya diambil iktibar oleh kita semua.

"masuklah kamu kedalam Islam itu dengan seluruhnya"

Memanglah dalam Al-Quran itu kita baca "tiada paksaan dalam beragama" tapi jika lihat pada terjemahannya sahaja tidak berguna! sebab itu dalam Ilmu penafsiran ayat-ayat Al-Quran kita tidak boleh memberi makna itu akan dianggap biadap, cuma terjemahannya sahaja.

"telah Kami permudahkan Al-Quran itu untuk peringatan dan pengajaran, tetapi adakah yang ingin mengambil pengajaran daripadanya?"

SEMOGA ISLAM AKAN TERPELIHARA!!
SELAMATKAN AQSA!!
BEBASKAN PALESTIN!! BEBASKAN LEBANON!! BEBASKAN HEZBOLLAH!!
HANCURKANLAH MUSUH-MUSUH ISLAM!!

wassalam..

1 comment:

Anonymous said...

Saya amat berbangga kerana kamu sanggup membuat laman ini untuk kesedaran semua orang dan sanggup megharumkan nama sekolah kamu.

PERBINCANGAN BERNAS


Free shoutbox @ ShoutMix